[ipv6-tf] DHCPv6 relay-agent

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Czw, 15 Lip 2004, 00:56:12 CEST

Cześć

Właśnie zacząłem pracę nad wsparciem dla relay-agentów w mojej
implementacji DHCPv6. Aby zaimplementować wsparcie dla relayów w serwerze
(dla klienta relaye są przezroczyste), przydałaby mi się działająca
implementacja relay-agenta. Chodzi o środowisko Linux.

Przejrzałem dostępne implementacje:
1.) http://www.dhcpv6.org - wersja 0.1 Implementacja NEC. Niestety, nie
jest dobrze. relay zalicza segfaulta przy pierwszym odebraniu wiadomości
od  klienta. Swoją drogą to ta wersja niestety w pełni zasługuje na ten
numerek - w pliku COPYING jest licencja GPL, w kodzie źródłowym nagłowki
BSD... Wysłaem bugreport autorowi. Zobaczymy.

2.) dhcpv6.sourceforge.net - tutaj jest niby plik dhcp6relay.c (+ strona
mana nawet), ale niestety plik nie jest uwzględniony w makefile'u. Obawiam
się, że on nie został przeportowany do końca z BSD (nagłówek (c) KAME
2000, w kodzie kwiatki typu #if defined(__FreeBSD__) && __FreeBSD__ >= 3).
Oczywiście próba kompilacji (nie marzę nawet o linkowaniu) kończy się
glebą.

3.) USAGI. Tutaj totalne zaskoczenie. Myślałem, że ta ekipa będzie miała
coś do zaoferowania. Niestety, nie mają żadnej implementacji relaya. Mają
jakąś implementację serwera i klienta, ale w katalogu doc straszy draft-23
standardu z expiry date august 2002. Hmmm, niewesoło.

Tak pokrótce przedstawia się sytuacja z relay-agentem. Jednym słowem:
BIEDA. A może coś pominąłem? Przypuszczam, że jest jakaś
działająca implementacja KAME, ale niestety nie ma szans, żeby ją puścić
w Linuxie.

Co Wy na to? Czy macie jakieś wskazówki?
Myslałem, że mi sie upiecze i nie będę musiał implementować relay
agenta... :|

Pozdrawiam

--
Tomasz Mrugalski,          | " Talk is cheap. Show me the code."  |
thomson(at)klub.com.pl     |                     Linus Torvalds   |

p.s.
Jest dostępna na stronie (mogą być kłopoty z www, zmiana delegacji domeny)
http://klub.com.pl/dhcpv6/ wersja 0.2.0-RC2, w której poprawiłem furę
błędów. Pare rzeczy zostało wygładzonych, w końcu jest dokumentacja z
prawdziwego zdarzenia itd. To wydanie kończy fazę stabilizacji kodu. Czas
wziąć się za implementację nowych rzeczy.