[ipv6-tf] SixXS POP

Marcin Gondek drixter w e-utp.net
Wto, 20 Lip 2004, 10:56:00 CEST

On Tue, 2004-07-20 at 10:34, Grzegorz Banasiak wrote:

> Czy 150 to duzo? Jaka czesc tych uzytkownikow przeklada sie na aktywne tunele
> (nie mowie o tunelach generujacych ruch)?

Niech będzie i 1/3 z tego.

> Jesli sie zsumuje ilosc statycznych tuneli zakladanych w takich wezlach jak ICM,
> POZMAN, XS26, ITK (www.ipv6.pl), to powinnismy uzyskac liczbe rzedu 1k.

Tak, tylko wszędzie trzeba się "bawić" -> prosić ludzi i mieć kontakty.

> To jest mysle sedno sprawy - content, a wlasciwie jego brak dla IPv6. Kolejny
> POP SixXS chyba tego nie poprawi.

Tak, ale zaszkodzić też nie zaszkodzi.
Przeciez dostęp do POPa można ograniczyć dla konkretnych klientów,
krajów.

> Obserwuje to na przykladzie CBR-TPSA. Obecnie mamy skonfigurowanych ~100 tuneli.
> Odsetek aktywnych - okolo 30% (moze mniej - nie mierzymy na biezaco). Sumaryczny
> ruch z tuneli nie przekracza 10kB/s. Dominuje IRC.

Bo nie ma panelu po WWW żeby móc cośtam zmienić. Przecież pisanie listu
z każdą pierdołą mija się z celem.
Puki dla endusera nie będzie to automatyczne, to nigdy się nie rozwinie.

Kolejnym plusem SixXS jest to, że obsluguje dynamiczne końce tunelu, co
akurat Pana powinno ucieszyć (Neostrada)

> Wedlug mnie, w polskiej sieci publicznej IPv6 wykorzystywany jest po to, aby
> mozna bylo zaimponowac komus na kanale IRC i pokazac sie z blyskotliwa nazwa
> domenowa (bo zazwyczaj z tunelem przychodzi delegacja rDNS). Chcialbym sie mylic ;)

Mylisz się, ja akurat mam inne podejście, może jestem wyjątkiem.

> Prosty sposob na wniesienie contentu do sieci IPv6 to dual-stack na popularnych
> serwerach news, ftp, www. Tylko kto bedzie po to na codzien siegal, jezeli IPv4
> jest szybsze i bardziej niezawodne?

Nie prawda, mam lepsze transfery po v6.
W moim wypadku easynet ma własny natywny szkielet po europie aż do USA i
ten szkielet nie jest zapchany, dlatego przeważnie mam max.

> Wedlug mnie najwiekszy atut SixXS to tunele dynamiczne (Heartbeat Protocol).
> Tego w Polsce brakuje (?).

Dokładnie, tego nigdzie nie ma w Polsce.

> Brakuje rowniez w polskiej "ofercie" tuneli, ktore moglyby penetrowac PAT lub
> nawet wielokrotny PAT. Moznaby to realizowac np. za pomoca OpenVPN. Statyczna
> pula publicznych adresow IPv6 dla osob, ktore obecnie dysponuja zmiennym adresem
> IPv4 lub adresem prywatnym moze miec pewna wartosc.

I ma, kilu użytkowników ma u mnie DynDNS właśnie po v6 bo oboje mamy v4
jako tako zmienne, ja raz na rok, on neo.

--
Marcin Gondek
drixter w e-utp.net