[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Grzegorz Banasiak Grzegorz.Banasiak w ipv6.cbr.tpsa.pl
Pią, 12 Sie 2005, 14:50:25 CEST

Łukasz Stelmach wrote:

> Potrzebne jednak (być może ze względu na antyczny system) były pewne
> (patrz niżej) poprawki do aiccu. Ostatnia oczywiście nie ma nic
> wspólnego z systemem operacyjnym

dzieki. co do Maca, to poprawke nalezaloby zglosic Jeroenowi Massarowi z SixXS,
ktory rozwija AICCU.

co do stalej TIC_SERVER, to w naszym FAQ [*] zaproponowalismy troche bardziej
generyczny patch, ktory wprowadza parametr "tic_server" do pliku aiccu.conf. w
ten sposob mozna sie przelaczac miedzy roznymi serwerami TIC bez koniecznosci
rekompilacji.

niestety moje dotychczasowe doswiadczenia odnosnie wprowadzania korekt do
oficjalnej galezi AICCU sa negatywne. pomimo wczesniejszego pozytywnego odzewu,
teraz gdy jestesmy gotowi i z serwerem TIC i Heartbeat, Jeroen ignoruje wszelkie
mejle odnosnie powyzszego parametru.

moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia? postepem w sprawie bylby nawet
prosty komunikat od Jeroena: "nie, nigdy nie dodamy takiego parametru, zrobcie
sobie nowy branch".

> A teraz coś z zupełnie innej beczki. Czy prefix /112 oznacza, że
> "ostanie słowo należy do mnie"? (wiem gupie pytanie, ale tak dla pewności).

/112 to lacze punkt-punkt, 2 adresy. ::1 po stronie serwera, ::2 po stronie
klienta. inne (kolejne) adresy po stronie klienta tez powinny zadzialac, ale to
tylko "efekt uboczny".

jesli istnieje potrzeba zaadresowania calej podsieci, to proponuje pobrac dla
danego tunelu pule /64 lub /48 i zrobic z komputera terminujacego tunel, ruter
dla IPv6.

pzdr.

*) https://broker.ipv6.cbr.tpsa.pl/tbuser/jsp/patch_aiccu_ticservpar_2005.01.31