[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Grzegorz Banasiak Grzegorz.Banasiak w ipv6.cbr.tpsa.pl
Wto, 23 Sie 2005, 08:25:51 CEST

Bartek Gajda wrote:

> ale przeciez, dla pojedynczego tunelu to wlasnie /64 powinno byc
> przyznawane, nieprawdaz?

/64 na lacze ptp - tak. tylko, ze laczy ptp AFAIK w bazie WHOIS sie nie opisuje.

mi chodzilo o prefiks uzytkowy, "za" tunelem. stan obecny jest taki, ze
przyznajemy /64 lub /48 i oba prefiksy opisujemy za pomoca inet6num w bazie 6bone.
docelowo przydzielanie /64 wedlug mnie nie ma sensu (po co sie rozdrabniac).
jednak nawet jesli ograniczymy sie tylko do /48, to nadal widze problem dla
klientow indywidualnych, ktorych sie poki co w v4 precyzyjnie nie opisuje.

> SixXSowcy rejestruja nawet pojedyncze /64 w whois. To chyba dobre
> podejscie zeby znalezc podejrzanego o wykorzystywanie IPv6 do "niecnych
> celow" ;-)

i tak i nie. cel szczytny, ale wyobraz sobie milion rekordow inet6num i drugie
tyle rekordow person dla neostrady v6, ze o aktualizacji tego nie wspomne ;)

dla klientow indywidualnych nalezy chyba tworzyc inet6num zbiorcze z informacja
"to jest blok adresowy dla uslugi X, wydzielane sa z niego prefiksy Y", do tego
abuse contact. zakladam, ze adresy sa statyczne.

--
Grzegorz Banasiak
Polish Telecom Research & Development Department