[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Wto, 23 Sie 2005, 18:54:52 CEST

robert.wozny w atm.com.pl napisał(a):
> Quoting Łukasz Stelmach <stlman w poczta.fm>:
>
> [...]
>
>   oczywiście odpalisz na tym automatyczne przyznawanie adresów/czy
>   cokolwiek takiego?... jak masz 3 maszyny na krzyż to nie jest to
>   problem. przy kilkudziesięciu maszynach nie zabardzo chce się latać
>   po piętrach/czy pracowaniach i ręcznie ustawiać wszystkim

Jasne, że można automatycznie. dlatego zaproponowałem dopisywanie
dotychczasowych adresów v4 do 96 bitowego przedrostka. Na przykład

fec0:a:b:c:d:e:a01:0121

powstaje z przedrostka fec0:a:b:c:d:e/96 i adresu 10.1.1.33. Jak najbardziej do
zaimplementowania w jakimś skrypcie startowym (nawet w MS-Win).

Można też wykorzystać ten schemat przy uruchamianiu DHCPv6 bo wtedy i tak
przypisuje się (o ile mi wiadomo) cały adres v6.

To o czym piszesz to przyznawanie adresów do przedrostka /64 na podstawie adresu
karty sieciowej.Bardzo ciekawa zabawka ale ma jedną zasadniczą wadę. Nie
dostarcza informacji o serwerach DNS, co rozkłada na łopatki czyniąc
bezużytecznym całkiem zgrabny pomysł.

>   adresy/konfigurację, a tym bardziej jak jakiś bardziej nieprzytomny
>   student/pracownik przyniesie swojego notebooka i "bo on by chciał
>   dostęp..."

A jak przynosi własny sprzęt to niech sobie go sam skonfiguruje. Wywiesić
informacjie w każdej gablotce i na każdym piętrze, i cześć.

--
Było mi bardzo miło.                    Trzecia pospolita klęska, [...]