[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Wto, 23 Sie 2005, 23:37:50 CEST

Lukasz Stelmach wrote:

> [...]
>
>Jasne, że można automatycznie. dlatego zaproponowałem dopisywanie
>dotychczasowych adresów v4 do 96 bitowego przedrostka. Na przykład
>
>fec0:a:b:c:d:e:a01:0121
>
>powstaje z przedrostka fec0:a:b:c:d:e/96 i adresu 10.1.1.33. Jak najbardziej do
>zaimplementowania w jakimś skrypcie startowym (nawet w MS-Win).

Ale to juz jest polautomatyka "sterowana, czyz nie? :-/ chodzi mi o to,
ze rezygnujac z wygodnej i automatycznej konfiguracji adresu IPv6
tracimy ta mila funkcjonalnosc wbudowana w systemy operacyjne..
Temat  rozrzutnosci w przyznawaniu /48 dla uzytkownika koncowego byl juz
wiele razy poruszany i wywolywal emocje. Jedni sa za, inni przeciw, tak
czy inaczej na obecnym etapie zaleca sie wciaz /48.
Nie wiem, czy "etapy przejsciowe" w adresowaniu to dobry pomysl, nie
lepiej od razu wdrozyc pelne rozwiazanie?

Polecam rzucic okiem jak to robia Grecy wdrazajac IPv6 w tysiacach szkol
rozsianych na swoich wyspach. Zdecydowali sie na zloty srodek czyli /56 :)
http://www.sch.gr/en/
http://www.6net.org/publications/deliverables/D5.14.pdf

>Można też wykorzystać ten schemat przy uruchamianiu DHCPv6 bo wtedy i tak
>przypisuje się (o ile mi wiadomo) cały adres v6.
>
>To o czym piszesz to przyznawanie adresów do przedrostka /64 na podstawie adresu
>karty sieciowej.Bardzo ciekawa zabawka ale ma jedną zasadniczą wadę. Nie
>dostarcza informacji o serwerach DNS, co rozkłada na łopatki czyniąc
>bezużytecznym całkiem zgrabny pomysł.

tutaj mozna uzyc bezstanowego DHCPv6 i wszystko gra! :)

Bartek