[ipv6-tf] Tunele dynamiczne w CBR-TPSA

Łukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Śro, 24 Sie 2005, 10:21:10 CEST

On Tuesday, Aug 23, 2005, at 23:37 Europe/Warsaw, Bartek Gajda wrote:

> Polecam rzucic okiem jak to robia Grecy wdrazajac IPv6 w tysiacach
> szkol
> rozsianych na swoich wyspach. Zdecydowali sie na zloty srodek czyli
> /56 :)
> http://www.sch.gr/en/
> http://www.6net.org/publications/deliverables/D5.14.pdf

No jest to jakieś rozwiązanie chociaż...

> tutaj mozna uzyc bezstanowego DHCPv6 i wszystko gra! :)

to cały czas jest przerost formy nad treścią. Dlaczego nie ustalić
anycastowych adresów dla DNS-u i innych popularnych usług. Wtedy żadne
DHCP, choćby i bezstanowe nie byłoby potrzebne. A przynajmniej jego
potrzeba pojawiałaby się później niż prędzej.

Wyobraź sobie, proszę, mały tani router do "neostrady v6". Chyba
lepiej, żeby nie trzeba było w nim implementować dodatkowych usług i
oprzeć się właśnie na automatyce systemów operacyjnych. [Chociaż nadal
nawet /64 wydaje mi się przesadą. Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego
/64 a nie /80 skoro adresy ethernetowe mają 48 bitów?]

Czymcie się ciepło...
--
 >Łukasz z Kaczogrodu<

INTERIA.PL. Portal z najlepsza wyszukiwarka. >>>
>>> http://link.interia.pl/f18ae