[ipv6-tf] RPMy dla Dibblera

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Śro, 12 Sty 2005, 20:49:16 CET

On Wed, 12 Jan 2005 somebody known as Marcin Kaminski wrote:

> Popracowałem trochę nad SPECem Dibblera dla PLD. Sądzę że po
> dopracowaniu go będzie można go dostosować też do innych RPMowych
> dystrybucji.
Super! Za chwile dołącze SPECa do CVSa.

> Do zrobienia jest jeszcze:
> - stworzenie skryptu startowego i umieszczenie go w /etc/rc.d/init.d
Od biedy można podlinkować bezpośrednio binarke, która rozumie parametry
start, stop i status. Ale to dobre tak na krótką mete. Skrypt jest
potrzebny (bug #94, #95 w bugzilli).

> - poprawienie kompilacji tak, aby pliki konfiguracyjne były umieszczane
> w /etc/dibbler/* (czy są do tego jakieś opcje kompilacji, czy też trzeba
> nakładać patcha?)
Nie ma opcji, ale wszystkie parametry związane z położeniem plików są w
misc/Portable.h (linia 122 i następne):

#ifdef LINUX
#define WORKDIR           "/var/lib/dibbler"
#define CLNTCONF_FILE     "/var/lib/dibbler/client.conf"
#define SRVCONF_FILE      "/var/lib/dibbler/server.conf"
#define RELCONF_FILE      "/var/lib/dibbler/relay.conf"

> - tworzenie PDFów z dokumentacją
Do zbudowania PDFa potrzebny jest LaTeX. Gotowe PDFy można ściągnąć ze
strony. RPM umożliwia podawanie kilku URLi do pliów ze źródłami. Można by
było to tak zorganizować, żeby wyciągać gotowe PDFy z tar.gz z
dokumentacją. Nie wiem, jaka jest praktyka w PLD w tej sprawie.

> Gotowe RPMy do PLD są dostępne pod adresem
> http://www.ipv6.man.poznan.pl/development/pl/dibbler.html
Kiedyś (ponad 2 lata temu) miałem przez 2 miesiące zainstalowane PLD.
Pamiętam, że fajnie działał Poldek (zaciąganie listy paczek i samych
paczek, coś a'la debianowy apt-get albo emerge z gentoo). Jak to wygląda z
PLD? Są szanse na dołączenie RPMów z Dibblerem do dystrybucji? Jeżeli nie
bardzo albo taki proces jest czasochłonny, to może warto pomyśleć czymś
takim? Chodzi o to, żeby zwykły user mógł dodać sobie do /etc/poldek.conf
coś na kształt: source = ac http://www.ipv6.man.poznan.pl/development/pl/
I potem automatycznie zaciągnąc i zainstalować RPMy.

> PS. Czy ktoś może ping6nąć www.klub.com.pl?
Tak to wygląda od strony klub.com.pl:

IPv6 do klubu jest routowane przez węzeł na PG: 153.19.48.120. Ten serwer
odziedziczyłem z całym dobrodziejstwem inwentarza, tzn. nie za bardzo
miałem się kogo zapytać co i jak. Stamtąd jest tunel do 150.254.166.157,
czyli do PCSS. Jest przez niego routowana klasa 3ffe:8320:3:200/56.
Okazało się, że wcięło default route na PG. Poprawiłem i teraz można
wykonać taką oto sztuczkę:

thomson w v13:~$ hostname
v13.klub.com.pl
thomson w v13:~$ ping6 www.kame.net
PING www.kame.net(orange.kame.net) 56 data bytes
64 bytes from orange.kame.net: icmp_seq=1 ttl=53 time=415 ms
64 bytes from orange.kame.net: icmp_seq=2 ttl=53 time=421 ms

--- www.kame.net ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, 0% loss, time 1002ms
rtt min/avg/max/mdev = 415.500/418.698/421.896/3.198 ms

Cały czas próbuję załatwić natywne IPv6 z TASKu, który jest 2 budynki
obok. Ale, jak wiadomo, pierwszą cnotą admina jest lenistwo ;) Zatem maile
i wyzyty osobiste na niewiele się zdają. No cóż, trzeba próbować.

Pozdrawiam

--
Tomasz Mrugalski, [były admin] | "I think there is a world market for     |
thomson(at)klub(dot)com(dot)pl |  about five computers."                  |