[ipv6-tf] Propozycje dla protokołu IP-v6

Michał Dziczkowski mdziczkowski w o2.pl
Wto, 29 Lis 2005, 12:19:50 CET

Oto moje propozycje:

* wbudowany firewall i antywirus z możliwością konfiguracji przez
użytkownika

* mechanizm kontroli pakietów (m.in. integralność, rozmiar, itp.)
* mechanizm ochrony przed flood-owaniem, preperacją, przejęciem
kontroli i szkodliwymi pakietami (zawierającymi rządania ICMP, IGMP
mogącymi zablokować lub znacznie obciążyć łącze)

* mechanizm spin-tree (zapobiegający zapętlaniu się pakietów i
obciążania w ten sposób łącza)

* ustawienie optymalnego czasu wygasania pakietów
* mechanizmy bezpieczeńśtwa (sprawdzaine autentyczności pakietów,
weryfikacja źródła i celu, minimalne szyfrowanie 128 bitów,
weryfikacja DNS, dodanie do adresów źródła i celu adresów MAC,
umożliwienie lokalizacji źródła poprzez IP, DNS i MAC, itp.)

* kontabilność z systemm operacyjnym, hardware, przeglądarkami
internetowymi, starszymi protokołami (m.in. TCP/IP v4)

Mam nadzieję, że moje propoycje zostaną uwzględnione.

Michał

Michał Dziczkowski