Re: [ipv6-tf] Propozycje dla protokolu IP-v6

Michał Dziczkowski mdziczkowski w o2.pl
Wto, 29 Lis 2005, 12:32:24 CET

Wersja poprawiona (koowanie)

Oto moje propozycje:

* wbudowany firewall i antywirus z mozliwoscia konfiguracji przez
uzytkownika

* mechanizm kontroli pakietów (m.in. integralnosc, rozmiar, itp.)
* mechanizm ochrony przed flood-owaniem, preperacja, przejeciem
kontroli i szkodliwymi pakietami (zawierajacymi rzadania ICMP, IGMP
mogacymi zablokowac lub znacznie obciazyc lacze)

* mechanizm spin-tree (zapobiegajacy zapetlaniu sie pakietów i
obciazania w ten sposób lacza)

* ustawienie optymalnego czasu wygasania pakietów
* mechanizmy bezpieczenstwa (sprawdzaine autentycznosci pakietów,
weryfikacja zródla i celu, minimalne szyfrowanie 128 bitów,
weryfikacja DNS, dodanie do adresów zródla i celu adresów MAC,
zliwienie lokalizacji zródla poprzez IP, DNS i MAC, itp.)

* kontabilnosc z systemm operacyjnym, hardware, przegladarkami
internetowymi, starszymi protokolami (m.in. TCP/IP v4)

Mam nadzieje, ze moje propoycje zostana uwzglednione.

Michal Dziczkowski

PS. Przepraszam, ale moja przegladarka ma problem z kodowaniem
znakow w standardzie ISO-8859-2