[ipv6-tf] Dibbler w Gentoo

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Wto, 20 Wrz 2005, 22:41:13 CEST

Witam,

Po ponad 9 miesiącach lobbowania (odstatnio popularne słowo) udało mi się
na chwilę przerwać nicnierobienie-w-sprawie-ipv6 jednego z developerów
Gentoo, który to zgodził się rzucić okiem na Dibblera. Efekt jest taki,
że do listy obsługiwanych architektur dołączyła nieco egzotyczna hppa,
natomiast Dibbler wylądował w Gentoo.

Aby zainstalować Dibblera w Gentoo, należy wpisać:
emerge sync (uaktualnienie listy dostępnych paczek)
emerge dibbler (instalacja)

Niezorientowanym wyjaśniam, że Dibbler to rozwijana w Polsce przenośna,
otwarta implementacja DHCPv6, dostąpna pod adresami
http://klub.com.pl/dhcpv6/ i http://sourceforge.net/projects/dibbler/

Ciekawostka: Jakiś entuzjasta uruchomił Dibblera na Windowsach NT4. Nawet
nie wiedziałem, że ten zabytkowy system wspiera IPv6. A jednak...

Korzystając z okazji chciałem podziękować ekipie tworzącej Tunnel Brokera.
Działa super. Bez TB mariaż Dibbler i Gentoo nie byłby możliwy. Dzięki.

--
Tomasz Mrugalski,              | "I think there is a world market for     |
thomson(at)klub(dot)com(dot)pl |  about five computers."                  |