[ipv6-tf] i co dalej z tunelami.

Grzegorz Banasiak gb w deadbeef.pl
Śro, 10 Maj 2006, 00:09:44 CEST

czesc,

> Jako, że upływa termin przydatności do spożycia adresów 3ffe:: o które oparty
> jest, całkiem nieźle działający tunnel-broker w CBR TPSA, chciałbym zadać
> pytanie tyleż ważne co banalne. Co dalej?

kiedys Bartek Gajda zadal tutaj podobne pytanie. przyznam, ze bylem wtedy
bardziej optymistycznie nastawiony.

nasz wezelek wylaczymy, a przynajmniej zerwiemy sesje BGP, 5 czerwca. rola CBR
sie tutaj wedlug mnie konczy. stworzylismy narzedzie (brokera), z ktorego TP
moze skorzystac ale oczywiscie nie musi. poki co, jak wiadomo, zainteresowanie
v6 jest mizerne, wiec i bodzcow do tego typu altruistycznych dzialan nie ma.

inna sprawa to wdrozenie v6 w samym szkielecie TP, ktore sie opoznia. glowna
przyczyna to negatywny wynik testow nowego softu dla czesci z ruterow. bez
nowego softu nie mamy pelni funkcjonalnosci dotyczacej v6, ktorej bysmy sobie
zyczyli.

> Czy może chociaż cień szansy, tu zwracam się do "załogi" CBR, żeby przyznać,
> niech by i tymczasowo, jakąś pulę adresów produkcyjnych należących do TPSA na
> potrzeby tuneli?

przykro mi, ale ja osobiscie bede sie zapieral nogami i rekami przed brokerem na
produkcyjnych adresach w CBR. argumenty onegdaj podawalem.

pzdr.