[ipv6-tf] usprawnienie komunikacji dla hostów 6to4

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Czw, 18 Maj 2006, 16:33:15 CEST

Witam.

Na wstępie pragnę zaznaczyć, że świadom jestem nikłej (szkodliwości społecznej
tego listu ;-) popularności IPv6 wśród ZU. A i nie wszyscy hobbyści się do
tego dotykają. Pozwolę sobie jednak zasugerować pewne rozwiązanie z myślą
o masowym wykorzystaniu 6to4.

Większość ruchu w przypadku ZU jest bardzo asymetryczna, co zostało
wykorzystane przez operatorów, którzy dostarczają odpowiednio przykrojone na
tę okoliczność łącza. Zależność tę warto również wziąć pod uwagę w przypadku
6to4. Cały mechanizm opiera się na routerach pośredniczących, standardowo
dostępnych pod adresem 192.88.99.1. Problem w tym, że jest ich nie za dużo a
muszą one przenosić cały ruch pomiędzy 6to4 a prawdziwym IPv6, w obie strony.

Moja propozycja jest zatem taka by każdy kto udostępnia jakieś zasoby po IPv6
(a najlepiej każdy korzystający z tego protokołu) ustawił na swoim sprzęcie
(routerze, serwerze, czymkolwiek) *jednokierunkową* bramkę prowadzącą
bezpośrednio do 2002::/16. Tak by pakiety do użytkowników 6to4 docierały
możliwie najkrótszą drogą jaka jest dziś routing IPv4.

Dobrze by równierz było, ale to już inna historia, gdyby operatorzy wraz z
wdrażaniem IPv6 stawiali u siebie bramki dla użytkowników pamiętając przy tym
by odpowiednio skierować ruch do 192.88.99.0/24. Tym sposobem bez potrzeby
rekonfiguracji dużej ilości sprzętu mogliby zapewnić swoim klientom dobrej
jakości połączenie IPv6.

Miłego dnia.
--
Było mi bardzo miło.                    Czwarta pospolita klęska, [...]