[ipv6-tf] $GENERATE - PTR

Rafal Grzeskowiak rav w man.koszalin.pl
Sob, 21 Paź 2006, 01:41:06 CEST

On Fri, 20 Oct 2006, Marcin Gondek wrote:

Dzien dobry wieczor!

> Odgrzebuje stary wątek nt. PTR dla IPv6.
> Jakiś rok temu Rafał Grzeskowiak pisał o dynamicznym tworzeniu rDNS dla
> szerokiej puli poprzez $GENERATE.

Czuje sie wywolany do tablicy ;)

> Grzebie już dość długo i nie mogę tego ogarnąć żeby działało. Jak ktoś potrafi
> to niech mi pomoże, pewnie i innym to się przyda.
> Założenie:
> sieć: 2001:6f8:93c:b::/64
> docelowy rDNS: rev-2001-06f8-093c-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx.domena.tld.

Na chwile obecna (nadal testowo) dziala u mnie $GENERATE dla 16 bitow:

$GENERATE 3-65535 \[x00000000000000000000${0,4,x}]      PTR
rev-2001-4c70--${0,4,x}.ipv6.man.koszalin.pl.

O ile pamietam, to przy probie rozszerzenia GENERATE'a o kolejne 16
bitow (co wymaga wygenerowania lacznie 4.3mld rekordow!!!), bind mi
zrobil kuku. Nie dochodzilem w czym problem, ale w kazdym razie nie
odpowiadal na jakiekolwiek zapytania :((
W zwiazku z powyzszym, zaryzykowalbym stwierdzenie, ze zrobienie
GENERATE'a dla PTR na podsiec /64 jest po prostu niemozliwe do
zrealizowania w praktyce, mimo ze teoretycznie powinno sie udac
poprzez proste rozbudowanie mojej konfiguracji. Trzymanie
wygenerowanych 2^64 rekordow po kilkadziesiat bajtow kazdy polozy
chyba kazdy serwer, jesli nie sprzetowo, to przynajmniej programowo ;)

pzdr,
rafal grzeskowiak