[ipv6-tf] no to skad ten adres?

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Pon, 27 Sie 2007, 17:06:47 CEST

Marcin Gondek wrote:
> Witam,
>
> Tak OT, to opłata member ma jednak wpływ na adresy IP:
> http://www.ripe.net/ripe/docs/charging2007.html

troche odbiegamy od tematu,ale jeszcze to wyprostuje, otoz tam jest
napisane:
"Appendix 1: Billing Score Algorithm
A member’s billing category is set based on the member’s billing
algorithm score. This score is based on Internet resource allocations or
assignments made over time at the member’s request. "

czyli oplata RIPE zalezy od tego ile wnioskow trafia do hostmastera w
RIPE, czyli jezeli jestem ISP ktory ma przyznana (allocation) pula
adresow do (wewnetrzenego) rozdysponowania (assigment) wsrod swoich
klientow (4* wieksza niz wymagana poczatkowa zajetosc), wowczas nie musi
juz wiecj uderzac do hostmastera (i ew. podwyzszac skladki
czlonkowskiej)! Czyli jezeli mam siec osiedlowa na 32 adresy a pule 256
(od RIPE) mam jeszcze sporo luzu na nowych klientow bez zawracania glowy
RIPE :)

W przypadku IPv6 RIPE stanie sie prawie bezrobotny- kazdy ISP otrzyma
/32 ktora to pula ma starczyc "na wieki" :)

pozdrawiam,
Bartek