[ipv6-tf] no to skad ten adres?

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Wto, 28 Sie 2007, 10:16:00 CEST

Marcin Gondek wrote:
> Witam,
>
> Dzięki za wyjaśnienie.
>
> Co do RIPE, to brakuje tam jakiś promocji dla IPv6. Dla nowych którzy chcą tylko IPv6.

To zalezy od punktu widzenia! Wiem ze na mityngach RIPE w sesjach
poswieconych IPv6 sala peka w szwach! Zainteresowanie jest spore (a
mozna chyba nawet poogladac to jako broadcast na zywo)
Wydaje mi sie ze RIPE dosc zwawo wdraza (promuje?) ipv6 - obsluguja DNS
po ipv6, serwis www itd.
Poza tym wdrozone w zeszlym miesiacu zasady przydzialu IPv6 dla LIRow sa
najbardziej liberalne od poczatku swiata! Zeby otrzymac /32 teraz
wystarczy tylko:

a. be an LIR;
b. advertise the allocation that they will receive as a single prefix if
the prefix is to be used on the Internet;
c. have a plan for making sub-allocations to other organisations and/or
End Site assignments within two years.
http://www.ripe.net/ripe/docs/ipv6policy.html#5

(poprzednio trzeba bylo miec plan na 200 przydzialow w ciagu dwoch lat a
jeszcze wczesniej miec 3 podlaczenia do globalnego BGP)
Rowniez Komisja Europejska wydala miliony euro(!) na promowanie i
popychanie (rowniez technicznie) do przodu IPv6. Duzo ludzi spodziewalo
sie, ze IPv6 zagosci "pod strzechy" o wiele szybciej. Widac jednak ze
opor materii jest wciaz ogromny :/

> Może jako LIR szepnął byś im słówko? :-)

kazdy moze to zrobic rowniez jako nie-LIR! Listy dyskusyjne gdzie
dyskutuje sie zasady obowiazujace w RIPE sa otwarte dla wszystkich! :)
Poza tym kazdy moze rowniez zglaszac proposale:

2.1 Creating a Proposal
Anyone can start a discussion at any time. Participants are welcome to
discuss broad ideas as well as make detailed policy proposals.
https://www.ripe.net/ripe/docs/pdp.html

Problem chyba nie lezy w braku dostepnosci adresow, ale raczej w braku
powszechnosci zasobow w Internecie udostepnianych rowniez po ipv6.

pozdrawiam,
Bartek