[ipv6-tf] "Adresy IP wyczerpią się za trzy lata .."

Tomek Czarne tomek w czarne.jarsat.pl
Sob, 20 Paź 2007, 12:19:53 CEST

Dnia Sat, 20 Oct 2007 09:45:15 +0100
Sergiusz Paprzycki <serek w walcz.net> napisał(a):

> To fajnie. Tak to mogloby byc ze strony klienta. Teraz pomysl jak
> namowic providera, zeby te natywne IPv6 dostarczal. Mysle, ze p2p jest
> zupelnie srednia pokusa dla providerow ;-)
>
> Moglby np. tanszy/darmowy tranzyt IPv6 ich przekonac.. ale z kolei tutaj
> trzebaby przekonac strasznie duzo duzych firm.. Komus po prostu musi
> zaczac zalezec.
>
> Moim zdaniem na pewno nie zacznie sie to od end usera.

dla dostawcy Internetu w warunkach istniejącej na rynku konkurencji istotne
jest zadowolenie klienta, a jak im atrakcyjne dla nich usługi działają to
są zadowoleni, jak im źle działają to idą do konkurencji.

ponadto o ile teraz spora część małych dostawców Internetu NATuje swoim klientom
adres, o tyle po upowszechnieniu IPv6 taka potrzeba przestanie poporstu istnieć,
wreszcie bez większych problemów będzie można zestawiać punkty styku między
dostawcami z tego samego miasta tak, żeby chociażby przesyłanie filmów przez
gg między sąsiadami z różnych sieci było możliwe i nie obciążało
płatnego łacza idącego w świat, którym nierzadko jest tepsiany InternetDSL z wysyconym
i reglamentowanym do granic możliwości uploadem.

do tego dojdzie fakt, że całej maści torrenty i inne ścierwa zaczną wyszukiwać dodatkowe
ścieżki via wspomniane wcześniej punkty styku i zaczną chodzic poprostu lepiej, a
że mali dostawcy używają często znacznie szybszego niż ADSL medium w charakrerze sieci dostepowej
jakim jest (fast)ethernet (szczególnie w kierunku od abonenta) to takie programiki
zaczną rzeczywiście chodzić lepiej bez obciążania budżetu dostawców.