[ipv6-tf] "Adresy IP wyczerpią się za trzy lata .."

Tomek Czarne tomek w czarne.jarsat.pl
Pon, 22 Paź 2007, 01:33:11 CEST

Dnia Sun, 21 Oct 2007 01:46:04 +0100
Sergiusz Paprzycki <serek w walcz.net> napisał(a):

> Ok, teraz mi powiedz drogi kolego jaka czesc rynku uslug internetowych
> maja wlasnie tacy dostawcy osiedlowi?

trudno jest komukolwiek określić, gdyż tego typu sieci nie zawsze funkcjonują
jako firmy, a jeśli już tak jest to najczęściej na uproszczonej księgowości
a ze względu na pazerność polskiego fiskusa niechętnie wykazują rzeczywistą ilość
abonentów,zaś taka TPSA z kolei podając publicznie ile neostrad sprzedała bierze
pod uwage liczbe dokonanych aktywacji od poczatku świadczenia usługi
nie zaś rzeczywistą ilość aktywnych użytkowników usługi

prawda jest taka, że sieci osiedlowe to bardzo polski wynalazek,
więc trudno jest nam szukac punktów odniesienia na, teoretycznie będącym
do przodu z rozwojem, zachodzie Europy

po drugie, krążące opinie na temat rychłego upadku osiedlówek są pobożnymi
życzeniami dużych telecomów, które mają wielkie chęci na rynek zajęty przez
osiedlówki

po trzecie - osiedlówki są tworzone często przez pasjonatów a ci niechętnie
się poddadzą, a że technika idzie do przodu, a ci ludzie obracają niekiedy
dosyć dużymi pieniędzmi to inwestują w coraz to nowe technologie, niekiedy
znacznie wydajniejsze od ADSL

> Jako, ze mieszkam poza krajem
> dawno nie mialem okazji przyjrzec sie tej sytuacji w Polsce,
> ale z tego
> co mi sie wydaje to znaczna wiekszosc internautow korzysta z ADSL
> (neostrada + uslugi firm konkurencyjnych) tudziez dostepu opartego o
> DOCSIS czyli bardzo popularne w Polsce sieci tv kablowej.

no więc właśnie, patrzysz na rynek przez pryzmat kraju (Irlandia z tego co kojarze),
gdzie nie było pazernych polityków, którym zależało na jak najdroższym sprzedaniu
narodowego telecomu co zaowocowało wysypem sieci osiedlowych które działają i będą
działać mimo że sam Internet dla uzytkowników końcowych w dużych telecomach stał się
cenowo przystępny
jeśli chodzi o kablówki, to mają one najczęściej zasięg ograniczony do blokowisk,
a to z prostego powodu, że ich budowa na osiedlach domków jednorodzinnych jest
mało opłacalna

> Wlasnie o to chodzi, ze latajace po sieci filmy, mp3ki, piracki soft nie
> sa i nigdy nie beda na reke powaznemu dostawcy internetu i jezeli dokona
> sie postep i pojda oni w strone IPv6 to na pewno nie z tego powodu.

w takim razie TPSA jest dostawcą niepoważnym, bo zachęca w reklamach do
ściągania filmów, które w świadomości WIĘKSZOŚCI użytkowników kojarzą się
z p2p i piractwem z nim związanym

> Nie chodzi tu bynajmniej o przepustowosc sieci i koszty zwiazane z
> wymiana danych pomiedzy operatorami. Chodzi glownie o legalnosc calej
> tej zabawy.

poważnego dostawce usług jakichkolwiek interesuje przede wszystkim zadowolenie klienta,
jaki content biega przez moją sieć, jako dostawcy, interesuje mnie najmniej
ja umożliwiam ludziom możliwość jak najsprawniejszego przesyłania danych miedzy sobą
a to czy oni przesyłają sobie zdjęcia kwiatków, gołych dzieci czy nielegalnie
sporządzone kopie filmów mnie interesuje najmniej

> Niemal kazdego dnia dostajemy maila w stylu (patrz ponizej).

niemal każdego dnia dostajemy maila zachęcającego do powiększenia mojego penisa i
inne śmieci, a póki co w tym kraju w sprawach urzedowych obowiązuje forma pisemna
w jezyku urzedowym jakim jest język polski