[ipv6-tf] pl-ix i okolice

Marcin Gondek drixter w e-utp.net
Nie, 29 Cze 2008, 17:35:48 CEST

-----Original Message-----
From: ipv6-tf-bounces w pl.ipv6tf.org [mailto:ipv6-tf-bounces w pl.ipv6tf.org]
On Behalf Of Piotr Meyer
Sent: Sunday, June 29, 2008 4:14 PM
To: Polish IPv6 Task Force
Subject: Re: [ipv6-tf] pl-ix i okolice

On Sun, Jun 29, 2008 at 03:40:37PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Póki takie pytania będą padać na liście na której są i tak prawie
> sami "przekonani" to nie będzie tak szybko. Jeśli potrzebujesz tego
> produkcyjnie, to proponowałbym wysłanie paru-parunastu zapytań do
> mniejszych i większych operatorów. Choćby do tych, którzy mają już
> oficjalnie przydzielone z RIPE klasy. Jeśli handlowcy dostawać będą
> zapytania o IPv6 to dla nich będzie znaczyć, że jest zapotrzebowanie
> i to całe "IP" to jest jakaś potrzeba rynku (a nie zabawka adminów).

> Wysłanie zapytania nie oznacza automatycznego podpisania umowy, więc
> [...]

Dobrze prawisz.
Ja w swoim przypadku tunel (niestety technologia [DSL] nie pozwala na
więcej) załatwiłem bocznymi drogami, nie mniej teraz obsługa tunelu itd.
normalnie idzie via BOK, fakt trochę wolniej niż dla IPv4 ale jednak idzie.

Tak więc polecam jak kolega piszę, pytać, dowiadywać się, męczyć handlowca
:-)

--
Marcin Gondek / Drixter
e-utp.net