[ipv6-tf] IPv6, Interface Identifier, Universal/Local bit

Marcin Szewczyk, Wodny wodny w tlen.pl
Pon, 3 Mar 2008, 12:55:38 CET

Zadałem to pytanie już na grupie dyskusyjnej polip. Jednak nie uzyskałem
jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Mam więc nadzieję, że nie nadużywam
gościnności zadając je tu.

Chodzi mi o część adresu IPv6, gdzie wykorzystywany jest Interface
Identifier. W przypadku Ethernetu jest to fabryczny MAC karty.

Pojawia się kwestia bitu Universal/Local. W MACu modyfikuje się drugi
bit najstarszego oktetu.

Z listy OUI widzę, że jeśli jakaś firma zarejestrowała się z bitem 1 na
w/w pozycji, to jednocześnie posiada id. z bitem 0.

Jest jeden wyjątek:
02C08C     (base 16)            3COM CORPORATION
00C08C     (base 16)            PERFORMANCE TECHNOLOGIES, INC.

To jakieś niedopatrzenie?

No i jak ma się sprawa w przypadku, kiedy producent posiada oba
warianty? Jest zobligowany do niewypuszczenia 2 kart różniących się
tylko tym bitem?

--
Marcin Szewczyk, Wodny
http://wodny.org