[ipv6-tf] Google po IPv6

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Czw, 13 Mar 2008, 21:20:21 CET

Jacek Zapala wrote:

> Nie bardzo wiem o czym mówisz.
> Jest sobie linux. Ma automatycznie przydzielony adres IPv6 i router
> protokołem RA. Robię telnet na nazwę, która ma rekordy AAAA i A.
> Łączy się natychmiast po IPv6.
> Zatrzymuję w sieci radvd. Linux usuwa z tablicy router IPv6.
> Odpalam telnet. Oczywiście łączy się natychmiast po IPv4, bo i na co miałby
> czekać, skoro wie, że nie ma gdzie pakietów IPv6 wysyłać?
> Próbuje zrobić connect na sockecie v6, ale dostaje z miejsca
> ENETUNREACH, więc przechodzi na v4.

Teoretyczni tak. Teoretyncznie nie ma różnicy między teorią a
praktyką. Praktyczni różnice potrafią być ogromne ;-)

Problemem nie jest "defaultroute" na lokalnej maszynie bo na nim, a
raczej jego braku ruch zatrzymuje się szybko jednak, póki większość
komunikacji idzie różnego rodzaju tunelami a BGP nie zawsze jest
dobrze ustawione to gdzieś mogą ginąć pakiety (np IPv4 z polem
protocol o wartości 41). Wtedy dostajem piękny lag.

Niewątpliwie sutuacja dzisiaj wygląda dużo lepiuej niż rok czy dwa
temu. Wtedy jak miałem 6to4 to sobie wręcz szablon w programie
pocztowym zrobiłem i zatytułowałem "IPv6 routing problems at
%ROUTER%". Regularnie z niego korzystałem podsyłając adminom
informacje o zaobserwowanych przeze mnie anomaliach. Od jakiegoś
czasu mam uruchomione z rc.local miredo a nie wysłałem jeszcze ani
jednego takiego listu.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]
 >Łukasz<                 Już nie katolicka lecz złodziejska.  (c)PP

Wez udzial w konkursie i wygraj super nagrody!
Ciesz sie zdrowym usmiechem! Zobacz >> http://link.interia.pl/f1d58