[ipv6-tf] PLNOG2009 - Spotkanie

Sylwester Biernacki s.biernacki w plix.pl
Pon, 17 Lis 2008, 16:46:48 CET

On Nov 17, 2008, at 3:35 PM, Jacek Wytrebowicz wrote:

> Witam
>
> Moim zdaniem nasze materiały dla UKE powinny być opublikowane na
> stronach UKE jeszcze w tym roku. Trochę wstyd, że PL IPv6-TF przez
> tyle czasu nie zdobyło się na dostarczenie materiałów promocyjnych
> dla UKE.
>
> Prezentowanie na PLNOG 2009 treści już opublikowanych byłoby
> nieeleganckie i chyba nieakceptowalne przez organizatorów.
> Natomiast warto nakłonić organizatorów PLNOG 2009 na zorganizowanie
> panelu dyskusyjnego na temat wdrażania IPv6 przez krajowych
> operatorów. Cenną byłaby wymiana poglądów na żywo. Zaś nasze
> [...]

Może się wtrącę, skoro już jestem jednym z organizatorów PLNOGa ;P

Panel dyskusyjny odbędzie się z udziałem UKE, można jako jeden z
wątków podać tam IPv6.
Mamy gościa z RIPE'a, który będzie o IPv6 mówił. Ja właśnie siedzę w
Londynie na LINX63, gdzie jest Martin Levy z Hurricane Electric,
powinni go wszyscy kojarzyć - sporo przy IPv6 w US siedzi.
UKE jest zobowiązana do wprowadzenia IPv6 przez Komisję Europejską,
więc tak czy siak do UKE musi to dotrzeć.
Ja chciałbym poruszyć ten temat w trakcie PLNOGa, gdyż zgodnie z tym
co IANA i RIPE twierdzą to albo w Październiku 2010 albo
Listopadzie 2011 skończą się zasoby IPv4. To najwyższy czas o tym
krzyczeć ;-)

Dobrze by było gdyby materiały dla UKE nie były powtarzane podczas
PLNOGa, ale imho lepiej będzie gdy skupicie się na tym,
aby pokazać techniczną stronę przejścia z IPv4 na IPv6 oraz możliwe
konsekwencje oraz scenariusze tych zmian.
Jeżeli potrzeba czegoś z naszej strony to proszę o kontakt.

--
Sylwester Biernacki <s.biernacki w plix.pl>
CEO

PLIX Sp. z o.o., http://www.plix.pl/
ul. Chałubińskiego 9 lok. 28, 02-004 Warszawa
KRS:  0000295130, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydz. Gosp.
Kapitał zakładowy: 300.000,00zł, NIP: PL7010109699