[ipv6-tf] UKE chce z nami promowac IPv6

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Pią, 3 Paź 2008, 13:07:34 CEST

Pora wznowic temat, bo szkoda żeby on umarł, zwłaszcza że jest grono
chętnych do włączenia się w przygotowanie prezentacji.

W miedzyczasie spróbowałem się dowiedziec bardziej szczegółówo jak taką
prezentację widział by UKE.
Oto w skrócie czego się dowiedziałem:

"opracowania powinny być skierowane do dostawców sieci i dostawców
usług. Co do poziomu merytorycznego to w większym zakresie należałoby
prezentować koncepcje niż szczegóły techniczne."
"Istotnym tematem może być koncepcja przejścia od v4 do v6 z
zaznaczeniem gdzie jesteśmy i co pozwoli przyśpieszyć postęp - można
tutaj pochwalić konkretne działania popychające sprawę do przodu. Może
warto by było napisać o inicjatywach (także legislacyjnych i
regulacyjnych) posterowania postępem w przejściu do v6. Może coś o
sprzęcie końcowym i sieciowym wspierającym IPv6, obsługującym
adresowanie v6."

Jak widać wspomnianych zagadnień jest kilka, poza tym niektóre są dość
rozbudowane (jak chociazby koncepcja przejścia, na temat których
powstała niejedna ksiazka!). Nie wiem też co mozna by pisac o
inicjatywach legislacyjnych, gdyż to jest raczej rola ciał rządowych i
innych organizacji regulacyjnych (np. RIPE).

Mówiąc bardziej konkretniej, przedstawicielowi UKE spodobała się
prentacja Jordiego z kick-off meetingu, która mozna by wziać jako pewien
poziom odniesienia:
http://www.pl.ipv6tf.org/fileadmin/docs/ipv6_deployment_status_in_europe_and_the_ipv6_task_forces.pdf

Osobiście posiadam kilka prezentacji na temat IPv6 z różnych wykładów w
tym dla studentów, których części mógłbym wykorzystać.
Ze swojej strony mógbym przygotowac następujace slajdy:

1.-Protokół IPv4 – historia i wykorzystanie, stopień wyczerpania puli
adresów
2.-Próby pokonania ograniczeń protokołu IPv4
3.-Historia IPv6 – milestones,
4.-Podstawowe (nowe) cechy protokołu IPv6 ( kilka slajdów max 3-4)
5.-Scenariusze wdrażania protokołu IPv6 (tunele, teredo, 6to4, native)
6.-Wsparcie dla IPv6 w systemach operacyjnych (linux, windows)
7.-Przykłady rozwoju i wdrożeń IPv6 (Geant, Pionier, projekty europejskie)
8.-Polish IPv6 Task Force = Polska Grupa Robocza IPv6 - 2,3 slajdy (kim
jestesmy, co robimy, kto bierze udział)

Punkt 7 można by rozbudowac o osiagniecia każdego z nas!
Brakuje mi części "o legislacji", również troche mało o tym "co pozwoli
przyspieszyc postęp" jakieś "konkretne działania popychajace do przodu"
No i oczywiscie wsparcie w sprzecie. to sie bardzo szybko zmienia, czy
ktoś ma jakaś w miare aktualną wiedzę chocby wycinkową dla sprzetu od
poszczególnych  dostawców Cisco, Juniper, itd?

Pytanie jak to widzicie taka forme prezentacji i treść ze swojej strony?
Co by Was zachęciło do IPv6 będac dostawcą sieci i usług?

Co do formatu prezentacji - to nie wiem czy coś poza Power Pointem ma tu
sens?
Wymienimy się plikiem przez liste, czy moze jakies formy pracy grupowej
np. Google docs (tutaj trzeba mieć konto w googlach inaczej nie mozna
edytować a tylko oglądać)

pozdrawiam,
Bartek