[ipv6-tf] UKE chce z nami promowac IPv6

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Śro, 22 Paź 2008, 23:38:10 CEST

Jacek Wytrebowicz wrote:
> Witam
>
> Chciałbym powrócić do dyskusji na temat promowania IPv6.
>
> Uważam, że powinniśmy zbierać argumenty za wdrażaniem IPv6. Jeżeli nie
> uda nam się przekonać decydentów, operatorów i użytkowników sieci, że
> warto to robić, to informacje jak to robić, nikogo nie będą interesowały.
>
> Jeżeli mielibyśmy publikować jakieś materiały na stronach UKE, to mają
> to być materiały adresowane dla menedżerów firm teleinformatycznych i
> elektronicznych oraz dla użytkowników sieci i aplikacji sieciowych.
> Nie jest to miejsce dla szkolenia inżynierów sieciowych.

[ciach]

Faktycznie osobiscie mysle ze sa to bardzo dobre argumenty, rowniez te
szczegolowe przedstawione w dalszej czesci maila i bardzo ciekawie moga
one wypasc dla promocji IPv6. Oczywiscie mozna by sie klocic ktore sa
bardziej zasadne, a ktore mniej, ale sprobujmy zrobic cos z tego co juz
mamy.
Zgadzam sie faktycznie ze nie ma co za mocno isc w strone spraw
technicznych, administratorzy, inzynierowie itp poradza sobie i znajda
wiele bogatych materialow o IPv6 w sieci.
Co do formy promocji - kazda jest dobra rowniez wiki, film, artykul,
case study, dyskusja  itp.
Proponuje jednak podazyc na poczatku droga zaproponowana przez UKE -
zebrac wszystko w prezentacje. Zobaczymy jak to wyjdzie, a mysle ze
powinno wyjsc dobrze. Wowczas majac gotowa prezentacja mozna ja
rozbudowac i pomyslec o czyms wiekszym.

*Zbieram grupe edytorow do stworzenia prezentacji!!!*
Przegladajac historie dyskusji zebralem nastepuajce osoby chetne do
tworzenia prezentacji, *jesli kogos brakuje prosze sie zglosic czym
predzej!*
(kolejnosc autorow przypadkowa)
Jacek Wytrebowicz (Politechnika Warszawska) - "argumenty za wdrażaniem
IPv6"
Pawel Krzesniak (Nask) - DNS
Piotr 'aniou' Meyer - "Praktyczne IPv6"
Marcin Gondek - (e-utp.net) "o PL-IX i swoim podwórku"
Łukasz Stelmach  - "o aplikacjach, które lepiej działają na IPv6 niż na v4"
Bartek Gajda (PCSS) - wykorzystanie ipv4, nowosci w ipv6, przyklady
wdrozen, argumenty ze nie mozna nie juz calkiem ignorowac ipv6, PL Taks
Force

Mysle ze czas "przysiasc faldy" i przelac mysli na slajdy.
Mam prosbe zeby kazdy z autorow opracowal swoja czesc, najlepiej w
formacie ppt (lub innym z ktorego mozna latwo stworzyc slajd, w czasie
dyskusji nie zauwazylem zadnej innej propozycji co do formatu)
W przypadku watpliwosci czy dana tresc dobrze sia wkomponuje w calosc -
mozna przygotowac bardziej ogolny slajd/slajdy  "haslowy". Wowczas po
wklejeniu go w prezentacje bedzie widac jak on tam pasuje. Na pewno
bedzie potrzebne kilka iteracji przy uspojnianiu i redakcji calosci,
mysle wiec ze nie ma co za mocno dbac o oprawe wizualna, to zawsze mozna
upiekszyc pozniej. Prosze kazdy slajd podpisac swoim imieniem i
nazwiskiem (i ew afiliacja). Prosze nie uzywac zadnego tla, wezmiemy
grafike naszego Task Force.
Slajdy mozna przesylac bezposrednio do mnie, albo na liste.

pozdrawiam,
Bartek Gajda