[ipv6-tf] IPv6 PI w regionie RIPE zaakceptowane przez srodowisko

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Czw, 23 Kwi 2009, 23:43:59 CEST

Lukasz Stelmach wrote:
> [...]
> Nale|y na pewno postawi pewn tam finansow w procesie przydzielania
> takich prefiksów, by wystpowali o nie i je otrzymywali tylko ci, którzy
> maj jaki[ uzasadniony powód.

Pewna tama finansowa juz jest. Bo im wiecej jako LIR "zalatwie"
przydzialow adresow PI w RIPE dla swoich klientow, tym wieksza skladke
roczna mi wylicza. Dodatkowo od marca tego roku RIPE zobowiazal
wszystkie LIRy aby pobieraly oplaty za adresy PI od swocih klientow Nie
jest powiedziane jakie oplaty, ale dotychczas byla w tym zupelna
dowolnosc, klient mogl nic nie placic (wiec bral chetnie bo bylo za
darmo. Ponoc Polska przewodzi w statystyce ilosci przydzialow PI).
Dodatkowo klient ma podpisywac osobna umowe na "posiadanie" PI z LIRem
lub RIPE, tak aby latwiej byle te adresy pozniej mu odebrac.

pozdrawiam,
Bartek