[ipv6-tf] IPv6 PI w regionie RIPE zaakceptowane przez srodowisko

Piotr Strzyzewski gucio w zonk.pl
Pią, 24 Kwi 2009, 08:55:29 CEST

On Thu, Apr 23, 2009 at 11:43:59PM +0200, Bartek Gajda wrote:
> darmo. Ponoc Polska przewodzi w statystyce ilosci przydzialow PI).

http://www.ripe.net/ripe/meetings/ripe-53/presentations/address_space.pdf
Odrobinę stare (październik 2006; nowe statystyki można łatwo
wygenerować samemu), ale pokazuje ciekawą dysproporcję pomiędzy PI i PA
w RIPE w stosunku do innych RIRów. Jak widać w czołówce krajów są: DE,
PL, UA, UK. Zastanawiałem się nawet czy wysoki udział DE i UK w tych
statystykach nie jest w rzeczywistości spowodowany eksportem naszych
informatyków (a więc i ich sposobów działania) po wejściu do Unii. ;-)

> Dodatkowo klient ma podpisywac osobna umowe na "posiadanie" PI z LIRem
> lub RIPE, tak aby latwiej byle te adresy pozniej mu odebrac.

Oraz, żeby można było utrzymać porządek.

Pozdrawiam

--
gucio -> Piotr Strzyżewski
E-mail: Piotr.Strzyzewski w polsl.pl