[ipv6-tf] Kolejny polski prefix (2a02:950::/32)

Jacek Zapala jacek w it.pl
Pon, 2 Lut 2009, 13:41:26 CET

* Bartek Gajda (gajda w man.poznan.pl) [090202 13:23] wrote:
> odpowiem ciętą ripsotą - to w zasadzie to całe IPv6 może zaczekać, co
> nie? :)
> Ale z drugiej strony - jesli bym wlaczyl IPv6 dla swojego biznesu -
> portalu www, bylbym ciekaw czegokolwiek chocby o tych znikomych
> procentach uzytkownikow. Z czasem, ruch bedzie rosl. Pewnie ze ciezko
> wlaczac wsparcie we wszystkim od razu, ale krok po kroku, czemu nie!

Rośnie. Mam mały serwerek wpomagający projekt darmowych map do GPS
http://ump.waw.pl/ i ostatnio notuję do kilku wejść dziennie.
W ogromnej większości to XP i Visty z teredo i 6to4.

Żeby było śmieszniej ostatni test ściągania pewnego pliku z piratebay ;)
wykazał jakieś 14 peerów IPv6 na czterdzieścikilka total. Powiem więcej,
przez długi czas największy transfer utrzymywał się od takiego z teredo.
Następny test przeprowadzę na maszynce z wyłączonym IPv4.

Przy okazji widać, że warto uruchamiać 6to4/teredo w węzłach wymiany ruchu.

	Jacek