[ipv6-tf] Access Google services over IPv6

Marcin Gondek drixter w e-utp.net
Pią, 9 Sty 2009, 20:49:51 CET

Wiadomość napisana w dniu 2009-01-08, o godz. 21:24, przez Grzegorz
Janoszka:

> Dlaczego tak uważasz? Niedawno uruchomiliśmy Wikipedię (btw -
> wpuściliśmy tą wikipedię do PLIX) i rozmawiałem z tamtymi gośćmi o
> IPv6 - oni prowadzą badania, ile procent odwiedzających na IPv4 nie
> mogłoby zobaczyć stron na IPv6: http://ipv6and4.labs.wikimedia.org/archive/

Widzę prefix, a tam są jakieś vhosty? pl.wikipedia.org nie ma adresu
IPv6

> Analizują przyczyny też i twierdzą, że większość przyczyn leży po
> stronie źle skonfigurowanych sieci, które dają użytkownikom IPv6 lub
> tunele bez łączności dalej w świat. Według nich przyczyna może
> czasem leżeć po stronie laptopów klientów, szczególnie, jak się
> przemieszczą z sieci z IPv6 do sieci bez IPv6 czy w innych
> sytuacjach, ale jest to dość rzadko spotykane. A jeśli ktoś ma
> problem na swoim komputerze, to to nie jest problem ISP, prawda?

Pytanie ilu ISP robi coś w tym temacie, ja osobiście widzę tylko po
swoim ISP (CDP) że coś się dzieje i widać że coś dłubią.
Inni jakoś się za bardzo nie chwalą a tutaj to chyba najlepsze miejsce
do tego. Chyba że na PLNOG planują się pochwalić ;-)

Wyobraź sobie że u dużego polskiego ISP www.google.pl a tylko wpis
AAAA, to jak strzał w stopę przy obecnym wdrożeniu IPv6 u polskich ISP.

--
Marcin Gondek / Drixter
e-utp.net