[ipv6-tf] Access Google services over IPv6

Grzegorz Janoszka Grzegorz w Janoszka.pl
Pią, 9 Sty 2009, 21:52:56 CET

Marcin Gondek wrote:
> Widzę prefix, a tam są jakieś vhosty? pl.wikipedia.org nie ma adresu IPv6

No właśnie z IPv6 są problemy - niecałe pół procenta ludzi byłaby
odcięta od wiki. Wpuściliśmy wiki na IPv4.

> Pytanie ilu ISP robi coś w tym temacie, ja osobiście widzę tylko po
> swoim ISP (CDP) że coś się dzieje i widać że coś dłubią.
> Inni jakoś się za bardzo nie chwalą a tutaj to chyba najlepsze miejsce
> do tego. Chyba że na PLNOG planują się pochwalić ;-)
>
> Wyobraź sobie że u dużego polskiego ISP www.google.pl a tylko wpis AAAA,
> to jak strzał w stopę przy obecnym wdrożeniu IPv6 u polskich ISP.

Jeśli masz poprawnie działającą sieć IPv6, jeśli uruchomisz u siebie
tunele na 192.88.99.0/24, to nie sądzę, że będziesz mieć dużo problemów.

BtW - robiliście jakieś testy? Ja intensywnie eksperymentuję ze swoim
laptopem, mając aktywne native IPv6 lub tunel, następnie przenosząc go
do sieci, gdzie jest tylko IPv4 i bardzo ograniczony nat i nie udaje mi
się niczego zepsuć. Wchodzę na strony zawierające jednocześnie rekordy A
i AAAA - gdy nie mam połączenia IPv6 łączę się bez żadnego oczekiwania
od razu na IPv4, a gdy mam IPv6, to ma ono pierwszeństwo. Próbuję z
adresem eui, statycznym itp - jakoś wszystko działa ładnie :)

--
Grzegorz Janoszka