[ipv6-tf] Zamówienie IPv6

Lukasz Trabinski lukasz w trabinski.net
Śro, 8 Lip 2009, 22:33:40 CEST

On Wed, 8 Jul 2009, robert j. wozny wrote:

> heheh... w pewnej[tm] trzyliterowej firmie w Bolandii, takimi prezentami byla
> woda ognista na myszach ((-;

Widzisz, w jednych firmach wystarczy woda na maszach, a w innych
wdrożenie byle jakiego projektu to minimum rok, jak nie dłużej.
Dlatego kiepsko być klientem korporacji.

Z drugiej strony, tak sobie  myślę, że gdyby powstał jakiś porządny porno
site lub inna  nasza-kl^H^H^Hfotka-mojego-dziecka-tuż-po-urodzeniu dostępne
jedynie  po v6, to klientela wymogła by automatycznie na skostniałych
firmach, aby te przebudowały swoje niedostosowane systemy za miliardy
dolarów do wersji v6.
Nie oszukujmy się, nie wystarczy, to że sprzęt sieciowy jest IPv6
ready. Do Ipv6 muszą być dostosowane również systemy wspomagające
obłsugę sieci oraz klienta (różnorakie CRMy), a upgrade tychże przeważnie
to tryliardy euro/złotych. Niech przykładem dla tego, będzie pomysł
przebrandowania marki Neostrada na Orange-coś-tam. Okazało się, że liczba
poprawek w różnorakich systemach jest tak duża i wynosi pare milionów zł,
że w dobie kryzysu zaniechano tego pomysłu. ;)