[ipv6-tf] Hosting IPv6

Pawel Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Śro, 15 Lip 2009, 00:20:07 CEST

Krzysztof Lewandowski wrote:
> A tak z offtopu, aktualnie na ISOC Polska toczy sie dyskusja o DualStack
> Lite i potrzebie (lub jej braku) NATowania v6.

Podrzucam kilka tematów jako bardziej odpowiednich tutaj:

Marcin Cieslak wrote:

> [...]
To bardzo atrakcyjna opcja dla ISP żeby zapobiegać dzieleniu łącza na
więcej niż jeden komputer.

> Niby może, ale jak się uprę to skorzystam z wbudowanej funkcji
>Microsoft
>Windows Vista pt. "IPv6 address privacy" i zmieniam co chwilę
>adres
>IPv6, więc nie wiadomo czy tych urządzeń jest jedno czy ileś.
>Nawet
>przeskanować się nie da (n klientów razy m adresów).

Ale ISP przecież może przydzielić Ci jeden IP, drugi sąsiadowi itd.
W sumie to klasyczną sieć prywatną ukrytą za NAT można zrobić w
oparciu o RFC 4193 i adresy ULA. Ale nie jestem pewien jak to jest
zaimplementowane w różnych systemach. Bo najpierw miały być adresy
site-local (fec0), potem je zlikwidowali ale za to zrobili RFC
4193...