[ipv6-tf] HSRP dla IPv6

Lukasz Bromirski lukasz w bromirski.net
Pią, 31 Lip 2009, 00:16:30 CEST

On 2009-07-23 18:55, Grzegorz Janoszka wrote:

> Zamierzaliśmy migrację oprogramowania IOS z train SXF do SXI z powodu
> wsparcia HSRP dla v6. Jednakże po dokładniejszym grzebaniu dokumentacji
> wyszło, że HSRP wspiera tylko adresy link-local. Do tej pory klienci
> mają taki setup, że mają ustawiony gateway na adres naszego rutera
> (jednego z pary). Chciałem to przerobić na redundancję, ale widzę, że
> będzie ciężko. Macie jakieś pomysły, jak to rozwiązać? Dla każdego lanu
> z publiczną podsiecią v6 dać dedykowany adres link-local jako gateway?
> Macie jakieś pomysły na redundancję gatewaya? Pomijam RA jako idiotyzm.

To jest 'by design' i raczej nie będzie inaczej (aczkolwiek możesz
mi to zgłosić unicastem na lbromirs w cisco.com a ja oficjalnie poproszę
o rozpatrzenie tej opcji - im więcej takich sygnałów tym większa
szansa że to się wydarzy).

HSRP dla IPv6 używa adresów link-local, a skonfigurowane/globalne
można rozsyłać w RA.

--
"Everything will be okay in the end. |                  Łukasz Bromirski
  If it's not okay, it's not the end. |       http://lukasz.bromirski.net