[ipv6-tf] Kolejne polskie prefiksy (2001:67c:c::/48) i (2001:7f8:4b::/48)

Tomek tomek w czarne.jarsat.pl
Pon, 1 Cze 2009, 08:52:09 CEST

W dniu 31 maja 2009 23:51 użytkownik Andrzej 'The Undefined' Dopierała
<undefine w aramin.net> napisał:

> Pozatym - IX-ów w takiej polszcze jest obecnie sztuk... 3? PL-IX, WIX,
> PIX.

a co ma do rzeczy ilość Xów w Polsze ?

według mnie Xy to jest temat dosyć rozwojowy

> Reszta to maluszki których nikomu się nie chciało zlikwidować,
> ewentualnie dogorywające ixy których nikt nie chce tykać, ew "atmanowy"
> AC-X ;>

podobno AC-X nie jest stricte X-em co nie zmienia faktu, że na dzień
dzisiejszy spora ilość operatorów i treści wychodzi w świat właśnie
poprzez atmana, a tendencja jest raczej rozwojowa bo po pierwsze coraz
więcej operatorów jest podpietych do IXów a po drugie same IXy w jakiś
sposób się ze sobą łaczą vide PLIX z ACXem, a słyszałem (nie wiem na
ile w tym jest prawda) o zamiarze połaczenia PIXa z PLIXem

> A dla 3 sztuk - warto się kłócić o małe 3 pule adresowe, i tak
> nierozgłaszane po świecie? ;)

jak wyżej, proponuje raczej popatrzeć na wzrastające znaczenie w/w Xów
na polskim rynku internetowym, a nie na ich ilość