[ipv6-tf] Debata UKE 24 marca

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Śro, 18 Mar 2009, 17:35:12 CET

Lukasz Trabinski pisze:
> [...]

Ktokolwiek miałby lobbować za regulacjami dot. IPv6 to go popieram bo:
* to oznacza rozwój,
* najprawdopodobniej nie jest to żaden z dużych telekomów co dobrze
  rokuje konkurencji,

> Ano właśnie. Powtórzę po raz któryś, rynek sam się powinien regulować w
> tym zakresie. Jeżeli klient/end-user będzie potrzebował ipv6, to pójdzie
> do ISP, który to oferuje. Argumentu o braku wyboru takiego ISP, jakoś
> mnie nie przekonują. Jeżeli będzie popyt, to i podaż będzię. Proste zasady
> ekonomii. Z drugiej strony uszczęśliwianie na siłę zwykłego klikacza
> neostrady adresem ipv6 nie ma sensu, bo go to kompletnie nie interesuje,
> ważne aby słoneczko się świeciło, a strony się otwierały się sprawnie.

Argumentów "wolnorynkowych" można używać w odniesieniu do wolnego rynku.
Rynek telekomunikacyjny wolny nie jest i nie ma najmniejszej szansy,
żeby takim się stał. Rynki niewolne zaś wymagają regulacji. Czy
proponowane przez U?KE rozwiązania są dobre nie wiem. Jestem jednak
zdania, że bez regulacji się nie obejdzie.

Dostawcom nie zależy na wdrożeniu IPv6 bo:

* nie odczówaja potrzeby,
* nie mają interesu w tworzeniu poprawie warunków konkurencji
  na rynku.

Właśnie ten drugi powód znajduje, a w każdym razie powinien znajdować
się w centrum zainteresowania wszelkich instytucji regulacyjnych
i antymonopolowych.

Najlepszym przykładem ceny SMSów w Europie. Nie uwierzę, że przesłanie
danych może kosztować 1400EUR za 1MB (po obniżce i tak będzie ok.
300EUR).

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]
>Łukasz<                 Już nie katolicka lecz złodziejska.  (c)PP

Szukasz pieniedzy? Wez podwójny limit zadłużenia w koncie direct.