[ipv6-tf] Debata UKE 24 marca

Łukasz Bromirski lukasz w bromirski.net
Pią, 20 Mar 2009, 00:27:28 CET

On 2009-03-18 14:20, Paweł Krawczyk wrote:

> Zdecydowanie należy natomiast poprawić wykorzystanie dotychczas
> przyznanych pul. Sprawa jest o tyle prosta, że nic nie trzeba
> fizycznie "odbierać" - w skrajnym przypadku można po prostu zacząć
> routować niewykorzystane podsieci.

Nie ma prostego rozwiązania problemu odbierania przydzielonej już
przestrzeni adresowej i w związku z tym mimo wszechobecnych krzyków,
apeli i rozdzielania szat, /8 dalej są, a niektóre koncepcje z
cytowanego 'teasera' do debaty są nieco niepasujące do rzeczywistości.

Tezy że IPv6 jest promowany bo inżynierowie którzy nad nim pracowali
mają taką ambicję, albo producenci 'sprzedadzą mniej obeznanym
klientom dodatkowe kilka pudełek' są jakże ładnie brzmiące i porywające
za sobą tłumy, ale niestety nie niosące żadnej treści...

> Ciekawe kiedy powstanie pierwszy katastroficzny film poświęcony
> wojnom o adresy IPv4 :)

Wystarczy, że któryś z koncernów medialnych wejdzie w IPv6 - najlepiej
taki który ma telewizję. Albo w końcu jeden z milionów scenariuszy
przebije się w (Bo|Ho)olywoodzie i już. Na okładce wybuch i twarze
Brada Pitta, Keiry Knightley, Bruce'a Willisa i Angeliny Jolie.

Poniżej zielonkawymi literami tytuł "The day IPv4 died" z podtytułem
"In Internet nobody can hear your scream if You're not IPv6!"
przetłumaczone na polskich plakatach jako "Brudny Internet przeszłości"
z podtytułem "Dla par znajomych to miały być tylko letnie wakacje".

> Nie wiem, nie instaluję trojanów :)

Możesz zatem nie stanowić grupy docelowej owych inżynierów lub owych
producentów sprzętu. Czyli jak sądzę tzw. 'targetu' tej debaty.
Z której znowu wyjdzie że jest dobrze (albo źle) i będzie lepiej
(albo gorzej).

A my niebawem zrobimy warsztaty z IPv6. Po prostu, dla ludzi, tak
jak obiecaliśmy na PLNOGu (na którym też była debata! ha!) :)

--
"Don't expect me to cry for all the     |               Łukasz Bromirski
  reasons you had to die" -- Kurt Cobain |    http://lukasz.bromirski.net