[ipv6-tf] Odp: po debacie.

Bartek Gajda gajda w man.poznan.pl
Czw, 26 Mar 2009, 13:06:20 CET

Maciej Łopaciński wrote:

[...]

> [...]
> pierwotnych założeniach nie przewidywano alokacji typu PI. Brak alokacji
> PI, spowodował, że
> żaden rozsądny dostawca treści nie wchodzi w IPv6. To zostało już
> zauważone przez RIR'y i z wyjątkiem RIPE od niedawna przyznają one już
> PI w IPv6. Jednak przydzielanie PI w IPv6 jest jak sprzedawanie
> Niderlandów - przydzielane PI są /48, czyli zgodnie z przyjętymi
> regułami zostaną one wyfiltrowane przez operatorów akceptujących
> agregacje /32.  RIRy muszą się wreszcie zdecydować, czy globalny routing
> IPv6 będzie /32 czy /48 i czy chcą w IPv6 dostawców treści czy nie.

pozwole dorzucic swoje trzy grosze, ze niektore RIRy sie juz zdecydowaly
w powyzszej kwestii i sprawa przepuszczania /32 i /48 lezy w gestii
operatorow i ich filtrow na urzadzeniach:

http://www.space.net/~gert/RIPE/ipv6-filters.html
inside 2001:500::/30, the lists permits /48s. This network block is the
ARIN critical internet infrastructure microallocation  block, and ARIN
is assigning /48s directly to end networks (like root name servers).

z drugiej strony (jesli zle mowie, to niech mnie ktos poprawi), sprawa
filtrow BGP na routerze w mojej firmie jest moja sprawa i sam sobie moge
wpuszczac co mi odpowiada zgosdnie z moim biznesem, a RIRy nie maja mi
nic do nakazywania w tej sprawie

pozdrawiam,

Bartek