[ipv6-tf] W IETF nie ma zgody co do przyszłoś ci standardu NAT dla IPv6

Antoni Grzymala antoni w chopin.edu.pl
Pon, 30 Mar 2009, 16:09:12 CEST

stlman w poczta.fm dixit (2009-03-30, 13:10):

> Swoją drogą zastanawiam się co tu za standard opracowywać?

Tak, wszyscy strasznie się tu bardzo zawzięcie kłócą (i to najwyraźniej
tylko o jeden (najpopularniejszy najwyraźniej) rodzaj NAT-u), a ja też
nie rozumiem meritum.

NAT jest czynnością polegającą na podmianie adresów w nagłówkach
pakietów przechodzących przez dany router (+ sprawy związane z
connection tracking, zamianą portów itp.). Ale to wszystko przecież:

a) siedzi w danej implementacji (netfilter/ios/juniper itp.) i nie
dotyczy maszyn poza routerem;

b) ciężko wyobrazić sobie „niezgodność implementacji ad-hoc od różnych
producentów” (ale może mam słabą wyobraźnię).

Ktoś zechciałby rozjaśnić, o czym w ogóle mowa?

--
[a]