[ipv6-tf] Peer-to-peer zamiast konwencjonalnych tuneli

adiblol adiblol w chommik.eu
Pią, 31 Gru 2010, 20:06:05 CET

Witam.

Wszyscy wiemy że dla użytkowników domowych natywne IPv6 jest oferowane
rzadko, wręcz bardzo rzadko.
Z tego powodu korzystają oni (np. ja) z tuneli, np. he.net, gogo6.net.

Kończy się to tak, że gdy np. łączę się z kolegą to pakiety z Łodzi do
Lubina przechodzą przez Frankfurt:

        6in4                       6in4
 (A) =========> (tunnel broker) =========> (B)

albo nawet tak:

       6in4                     IPv6                          6in4
 (A) =======> (tunnel broker) =======> (inny tunnel broker) =======> (B)

Dlaczego by więc nie przesyłać pakietów IPv6 wewnątrz pakietów IPv4,
bezpośrednio między węzłami?

          6in4
 (A) ==============> (B)

(na wszystkich "rysunkach" 6in4 można zastąpić przez inny protokół
tunelowania)

Z tego co udało mi się wyczytać w `man ip`, trzeba by tworzyć osobny
tunel (osobne wirtualne urządzenie) dla każdego węzła takiej sieci
peer-to-peer co nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Więc trzeba albo
znaleźć gotowe rozwiązanie (odpowiednio przystosowany dual-stack?), albo
napisać własne (pisanie programów współpracujących z tun/tap jest bardzo
proste).

A może już coś takiego istnieje (nie wiem, jestem początkujący)?

Obniżmy pingi!

Zapraszam do dyskusji.

--
Pozdrawiam