[ipv6-tf] Peer-to-peer zamiast konwencjonalnych tuneli

Antoni Grzymala antoni w chopin.edu.pl
Pią, 31 Gru 2010, 21:45:29 CET

adiblol dixit (2010-12-31, 20:06):

> Dlaczego by więc nie przesyłać pakietów IPv6 wewnątrz pakietów IPv4,
> bezpośrednio między węzłami?
>

>           6in4
>  (A) ==============> (B)
>

> (na wszystkich "rysunkach" 6in4 można zastąpić przez inny protokół
> tunelowania)
>
> Z tego co udało mi się wyczytać w `man ip`, trzeba by tworzyć osobny
> tunel (osobne wirtualne urządzenie) dla każdego węzła takiej sieci
> peer-to-peer co nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Więc trzeba albo
> znaleźć gotowe rozwiązanie (odpowiednio przystosowany dual-stack?), albo
> [...]

Czymś nieco podobnym jest 6to4 [1]. Routing nie jest może optymalny (z
punktu widzenia inet4), ale jest duża szansa, że przekaźniki 6to4 są
gęściej rozrzucone po internecie niż akurat endpointy konkretnych
tunnel-brokerów.

Pozdr.,

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/6to4

--