[ipv6-tf] Aktualna polityka routingu

Grzegorz Janoszka Grzegorz w Janoszka.pl
Śro, 13 Sty 2010, 18:49:11 CET

On 13-1-2010 9:58, Piotr Pieprzycki wrote:
> z czy może ktoś mi pomóc z przedstawieniem aktualnej polityki
> routingu. Chodzi mi o  wielkość prefixu jaki można rozgłosić.
> Z RIPE został przyznany prefix /32 który chciałbym podzielić na kilka
> mniejszych.  W tym miejscu pojawia się problem czy to jest formalnie
> dopuszczalne i jak to wygląda w praktyce. Do tej pory  spotkałem się
> z dokumentami które raczej były propozycjami lub dyskusjami które
> proponowały sieci /36 lub /48.
> Czy jest jakieś formalne RFC lub zalecenie ostatecznie regulujące ta sprawę ?

Nie znam żadnego RFC, ale wiem, że sporo operatorów odfiltruje takie
coś. IPv6 jest ładnie podzielone i wiadomo, z których pul trzeba
akceptować /48, z reszty ładnie się tnie po /32.
Choć też są tacy, którzy np. będą akceptować do /36 albo do /40.

--
Grzegorz Janoszka