[ipv6-tf] HSRP dla IPv6

Grzegorz Janoszka Grzegorz w Janoszka.pl
Wto, 29 Cze 2010, 18:30:53 CEST

On 23-7-2009 18:55, Grzegorz Janoszka wrote:
> Zamierzaliśmy migrację oprogramowania IOS z train SXF do SXI z powodu
> wsparcia HSRP dla v6. Jednakże po dokładniejszym grzebaniu dokumentacji
> wyszło, że HSRP wspiera tylko adresy link-local. Do tej pory klienci
> mają taki setup, że mają ustawiony gateway na adres naszego rutera
> (jednego z pary). Chciałem to przerobić na redundancję, ale widzę, że
> będzie ciężko. Macie jakieś pomysły, jak to rozwiązać? Dla każdego lanu
> z publiczną podsiecią v6 dać dedykowany adres link-local jako gateway?
> Macie jakieś pomysły na redundancję gatewaya? Pomijam RA jako idiotyzm.

Odpowiem "sam se". Z nowym oprogramowaniem IOS 12.2(33)SXI4 jest możliwe
mieć publiczny adres IPv6 w HSRP. Więc problem troszkę rozwiązał się
sam, całe szczęście, że nie wdrażaliśmy tego link-local. Czasem warto
poczekać, zanim rzeźbić.

SXI4 wprowadza kilka innych ciekawostek IPv6, jak IPv6 PACL
(access-lists on l2 ports) czy policy-based IPv6 routing.

--
Grzegorz Janoszka