[ipv6-tf] IPv6 a polskie prawo

Paweł Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Czw, 18 Mar 2010, 10:55:10 CET

On Thu, 18 Mar 2010 10:29:12 +0100 Maciej Łopaciński
<Maciej.Lopacinski w agoratc.pl> wrote:

>3) co najmniej trzeciego stopnia - jeśli eksploatuje sieć
>telekomunikacyjną obsługującą od 500 do 5000 zakończeń sieci
>posiadających własny adres IP

Wydaje mi się, że "zakończenie sieci posiadające własny adres IP"
jednoznacznie wskazuje na adresy IP przydzielone istniejącym
obiektom a nie adresy, które można potencjalnie przyznać. W
przypadku IPv6 wykazanie faktycznej ilości podłączonych urządzeń
jest o tyle łatwe, że nie sa one schowane za NAT. Monitorowanie
bieżącego wykorzystania za pomocą jakiejś sondy pasywnej jest łatwe
zarówno dla operatora jak i ewentualnego audytora.

Oczywiście mieszkamy w Polsce, więc pytanie o prawnika jest w pełni
uzasadnione :) Proponuję kontakt z UKE za pośrednictwem
stowarzyszeń branżowych. Przecież ta regulacja ma rangę
rozporządzenia, więc uściślenie jej w razie potrzeby leży w gestii
ministra.

--
Paweł Krawczyk
http://ipsec.pl