[ipv6-tf] ***SPAM*** Liczba przydzielanych adresów IPv6 - nie za duża?

Michał Gołębiowski mgol86 w gmail.com
Pią, 28 Maj 2010, 09:12:40 CEST

Dzień dobry,

jeśli mogę, chciałbym zadać jedno pytanie - na Państwa stronie:
http://www.pl.ipv6tf.org/wiki/index.php/Pule_adres%C3%B3w_sTLA_IPv6_w_Polsce
zauważyłem, że bardzo dużo polskich firm dostało bloki z maską
32-bitową, a więc po 2^96 adresów. Zdawałoby się, że każda z tych firm
będzie miała problem z wykorzystaniem 2^24 adresów z tej puli.

Zakładając to zamiast 2^128 adresów (w przybliżeniu - parę bloków
odpada na starcie wg specyfikacji) 2^56, czyli nieporównywalnie mniej.
W tym świetle szeroko podawana w internecie liczba potencjalnie
dostępnych adresów jest daleka od tego, co osiągalne w rzeczywistości.

Czym jest motywowane przydzielanie tak dużych bloków, że
prawdopodobnie nigdy nie zostaną wykorzystane nawet w mikroskopijnym
ułamku promila?

--
Pozdrawiam,
Michał Z. Gołębiowski