[ipv6-tf] Wdrożenie ipv6 - prośba o kilka informacji

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Nie, 7 Lis 2010, 16:56:46 CET

W dniu 07.11.2010 01:19, Paweł Zuzelski pisze:

> Nie miałeś problemów ze "stateful firewallem" (a.k.a. ipv6 inspect
> na routerach pewnej Znanej Firmy (ZF))?

[...]
> Gdzieś czytałem, że wynika to z faktu, że lowendowe routery ZF
> obsługują ipv6 softłerowo (w przeciwieństwie do ipv4 które jest
> obsługiwane hardłerowo).

IMHO przy dzisiejszych mocach procesorów wrzucanych nawet w lowendowe sprzęty,
nie ma potrzeby rzeźbienia w krzemie. Kilka watów więcej nikomu kto kupuje
C871 nie zaszkodzi.

> Musiałeś się spotkać z podobnym problemem.

Nie miałem przyjemności ;-)

> Jak sobie z nim
> poradziłeś? Chyba, że to ja popełniam jakiś zasadniczy błąd?

Ponieważ mało który klient w sieci na razie ma IPv6 więc bezpieczeństwo
na razie nie jest priorytetem, trzon głównej access listy stanowią polecenia

 permit tcp any 2001:db8:2::/64 established
 permit tcp any 2001:db8:2::/80 syn

Gra i buczy.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]