[ipv6-tf] dhcp relay a dhcp server w IPv6

Tomasz Mrugalski thomson w klub.com.pl
Czw, 15 Gru 2011, 16:14:55 CET

On 15.12.2011 15:17, szastan wrote:
> WItam serdecznie,
>
> mam pytanie, czy komuś udało się uruchomić IPv6 z użycie relaya?
> Szczególnie chodzi mi o konfigurację serwera DHCP. Topologia sieci jest
> taka, że interfejs dla użytkownika końcowego znajduje się na
> przełączniku L3, na nim też uruchamiam dhcpv6 relay (jest do D-Link
> serii DGS-3600 jeśli to istotne). Pytanie, czy na serwerze dhcp powinna
> być jakaś specjalna konfiguracja pod relaya czy nie, bo póki co nie nie
Musi. Obsługa ruchu od relayów odbywa się z użyciem innych adresów. W
zależności od konfiguracji relayów będzie to multicast ff05::1:3 lub
skonfigurowany unicast serwera. Oczywiście serwer musi zostać
skonfigurowany do obsługi takiego ruchu.

> chce reagować na zapytania. Próbowałem zarówno dibblera jak i
> wide-dhcpv6 server.
Mi się udało z Dibblerem. Jeżeli wszystko inne zawiedzie, proszę
przeczytać instrukcję. Polecam Dibbler User's Guide, podrodział 4.2
("Relays") w rozdziale "Features HOWTO". Znajduje się tam wyjaśnienie,
jak działają relaye i jak z nich korzystać. Są też odwołania do do
rozdziałów 5.1.8 "Server Example 8: Relay support" oraz wiele innych
odnośników opisujących, jak łączyć relaye kaskadowo. Polecam też rzucić
okiem na 5.1.18 (kolejny przykład konfiguracji relayów dla osób, które z
różnych względów nie chcą lub nie mogą skonfigurować parametru interface-id)

Gdyby były problemy po przeczytaniu instrukcji (ponad 90 stron
przykładów, wyjaśnień i podpowiedzi), to zapraszam na listę
dibbler w klub.com.pl

Pzdr,
Tomek Mrugalski