[ipv6-tf] Comcast odpala IPv6

SV sveterv w gmail.com
Wto, 1 Lut 2011, 18:11:12 CET

W dniu 01.02.2011 14:34, Michał Zubryk pisze:

> W sieci Jarsat odpalilem na polowie vlanow IPv6, rozwadane adresy z
> DHCPv6 dibbler-a

No to w takim razie pełen szacunek, Jarsat jako pierwsze poważne
wdrożenie w sferze klientów indywidualnych, Comcast depcze mu po piętach
;) Widzę, że stronka główna też już w dual-stacku z AAAA, pełen
profesjonalizm, i to mi się podoba, jak znam mojego dostawcę który
NATuje mnie już od samego początku (zewnętrzny IPv4 - odpłatnie!) to
będzie on przeciągał sprawę z IPv6 w nieskończoność i odpali go dopiero
jak 95% już tam będzie.

Pocieszające jest to, że kiedy dostawcy detaliści dużych rozmiarów
zaczną włączać protokół IPv6 to i treści zaczną się pokazywać, i samo
się to dalej nakręci, może czarny scenariusz z przeciąganiem żywota IPv4
się nie sprawdzi, i nie będziemy obserwować NAT-owania na poziomie
dostawców internetu nigdy więcej.

Na koniec pytanko, czy uczestniczy pan w programie Google over IPv6, w
tym który w odpowiedziach serwerów DNS dostaje się rekordy AAAA do
większości usług Google oraz serwisu YouTube?

Jeśli tak to ciekawi mnie, jak to wygląda na poziomie ruchu generowanego
chociażby przez YouTube, to musi być spory odsetek całkowitego ruchu,
jak stabilność, czy Google jest dostępny tą drogą cały czas czy są
jakieś przerwy? Podobno po IPv6 YouTube działa dużo lepiej z perspektywy
szarego użytkownika (płynne wczytywanie zawartości filmu bez tzw.
"zacięć"), bo połączenie następuje bezpośrednią z ich farmą serwerów
gdzieś tam zamiast z jakimś regionalnym serwerem cache-ującym
najczęstsze zapytania. Są narzekania jakieś czy nikt nie miał problemów?
Dziś brak JuTuba i Gógla to jak koniec świata, więc klienci na pewno
dali by znać gdyby coś nie tak pracowało.