[ipv6-tf] http://ipv6.jarsat.pl - wdrożenie u ISP

Michał Zubryk michalz w zsl.gda.pl
Pon, 7 Lut 2011, 23:30:28 CET

Witam,

udało mi się wdrożyć na całej sieci  IPv6,  efekty widać na stronie
http://ipv6.jarsat.pl .
Jest to zarys stronki jaka chce docelowo stworzyć.   Będzie zawierać
opisy konfiguracji poszczególnych klientów dhcp w różnych systemach
operacyjnych.

Jak ktoś ma jakieś doświadczenie chętnie umieszczę na stronce ;-)

Działa:
- przydzielanie ipv6 na całej sieci, niestety przeważnie odbierają to
tylko Windowsy  7 i Vista ;/
- DNS-y w pełni działają po IPv6
- strona główna operatora też działa po IPv6
- prawie działa PD ;D
- liczniki ilości adresów wykorzystanych  w sieci operatora

ToDo:

- na razie nie działa poprawnie PD, nie zestawia się routing, klient
dostaje PD lecz co dziwne za każdym razem inny ;( dibbler-server nie
wiem czemu nie pamięta ostatnio przydzielonego.
- adresy przyznawane są losowo
- pomiar ruchu jaki IPv6 generuje w sieci która ma 1.4 Gb ruchu ipv4 ;]
- delegacje rev-dns-a z automatu od klienta
- promocja tego wdrożenia na Polish IPv6 Day !?!

PS:  strona może zawierać drobne błędny, wiec  proszę nie traktować jej
jako produkcyjnej.

--

Michal Zubryk
michalz w zsl.gda.pl