[ipv6-tf] ipv6 na głównej, facebook, yahoo, google

Antoni Grzymala antoni w chopin.edu.pl
Wto, 8 Lut 2011, 21:17:00 CET

Grzegorz Janoszka dixit (2011-02-08, 21:03):

> A dlaczego by mieli z tuneli korzystać? Przecież gdy adres posiada
> zarówno A jak i AAAA, to OS nie wybiera tunelu. IPv6 ma pierwszeństwo
> tylko, gdy jest natywne.

Tak, ale jeśli masz tunel na routerze i do domu wyroutowane /48 (tak
jak ja i pewnie większość bardziej zaawansowanych userów tunelowych),
to z punktu widzenia OS-ów maszyn w lanie IPv6 *jest* natywne i będzie
wybierane w pierwszej kolejności.

A inna rzecz, że nawet jak mam laptop z tunelem poza domem
(linux/aiccu/sixxs), generalnie inet6 też ma priorytet.

Pozdr.,

--
[a]