[ipv6-tf] ipv6 na głównej, facebook, yahoo, google

Jacek Zapala jacek w it.pl
Śro, 9 Lut 2011, 09:56:52 CET

* Grzegorz Janoszka (Grzegorz w Janoszka.pl) [110208 21:24] wrote:

> W tym przypadku tak. My udostępniamy maszynkę sixxowi i ona może
> spokojnie przyjąć jakieś 20x więcej ruchu. Wielu nerdów ze swoją
> podsiecią nie ma, więc jakoś to będzie :)

Tak naprawdę wybór nie jest dokonywany na podstawie typu interfejsu którym
ruch wychodzi, tylko na podstawie adresów. Spójrzcie w /etc/gai.conf np. na
linuxie - adresy z sixxsa nie są w żaden sposób wyróżnione (bo i jak).
Wyróżnione są adresy 6to4 (2002::/16) czy teredo (2001::/32).
Zatem tunel do sixxsa jest traktowany na równi z natywnym ipv6.

> Btw, mam dd-wrt i na tym tunel do sixxa, niestety z aiccu, bo ip się
> czasem zmienia. Dokładnie godzinę po uruchomieniu tunelu, on umiera.
> Wiecie, co może być przyczyną? Fora przejrzałem, pododawałem różne
> iptables, by nie śledzić v6, ale to nie pomaga nic a nic :(

Tunelujesz w UDP? Może to czas trzymania "sesji" UDP na routerze? Ale to
trochę bez sensu, bo aiccu wysyła co jakiś czas jakieś pakiety do tunnel
brokera. Co pokazuje tcpdump na routerze po zepsuciu się tunelu?

	Jacek