[ipv6-tf] ipv6 na głównej, facebook, yahoo, google

Lukasz Stelmach stlman w poczta.fm
Śro, 9 Lut 2011, 20:31:31 CET

W dniu 09.02.2011 16:08, adiblol pisze:

> Opera przez jakiś czas nie potrafiła pobrać rekordu AAAA (ale po podaniu
> adresu IP działało). XChat ma w ustawieniach możliwość wskazania jaki
> protokół preferować.
>
> A z tym priorytetem faktycznie zlamiłem ;)
>
> Jednak z technicznego punktu widzenia to program wybiera adres - co
> prawda może zapytać system jaki protokół i adres będzie najlepszy, ale
> jeśli nie pyta i próbuje zgadywać bezpośrednio z rekordów A i AAAA to
> pojawia się problem...

Jeżeli program stosuje getaddrinfo(), to informacje nt. swoich
preferencji przekazuje jako parametry do tej własnie funkcji.
W rezultacie otrzymuje posortowaną zgodnie z RFC3484 listę
struktur typu addrinfo, którą ma następnie przejrzeć i próbować
się połączyć z każdym kolejnym adresem z tej listy.

getaddrinfo() jest opisane w RFC3493.

Polecam lekturę obydwu RFC jak i manuali do getaddrinfo(),
i http://www.akkadia.org/drepper/userapi-ipv6.html

Problem wyboru adresu, zarówno docelowego jak i źródłowego jest
tyleż złożony co neźle rozpoznany i udokumentowany. Praktyka,
czasami zła, przyjęta przez twórców oprogramowania to już insza
inszość.

--
Było mi bardzo miło.               Czwarta pospolita klęska, [...]